Ritm intens pe cei 28,5 kilometri ai Autostrăzii Transilvania între Chiribiș și Biharia. A început asfaltarea cu o mașinărie specială.

Muncitorii și echipamentele de la Precon Transilvania și Citadina 98 profită de vremea favorabilă pentru a avansa lucrările pe tronsonul 3C2 al Autostrăzii Transilvania, între Chiribiș și Biharia. Asfaltarea celor 28,5 km a început, utilizând o mașină specializată care aplică asfaltul pe toate cele trei benzi simultan. Această metodă inovatoare crește impermeabilitatea asfaltului, reducând riscul de fisuri între benzi. Astfel, constructorii își propun să finalizeze lucrările înainte de sfârșitul anului, asigurând o infrastructură de calitate superioară.

Progres pe Autostrada Transilvania

Muncitorii și utilajele de la Precon Transilvania și Citadina 98 profită la maximum de vremea favorabilă pentru a avansa lucrările pe tronsonul 3C2 al Autostrăzii Transilvania, care se întinde între Chiribiș și Biharia. Asfaltarea a început pe cei 28,5 km, folosindu-se o mașină specializată care acoperă toate cele trei benzi ale șoselei, sporind astfel impermeabilitatea asfaltului și prevenind fisurile între benzi.

Etapa de asfaltare

„Lotul 3C2 Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania a intrat într-o nouă etapă: turnarea asfaltului de bază pe primul kilometru din cei 28,5. La începutul lunii decembrie, putem observa cum munca a sute de oameni începe să contureze drumul pe care îl vor utiliza generații viitoare”, a comunicat Selina Group. Aceasta este firma care, împreună cu Citadina 98 Galați, a câștigat licitația pentru construirea acestui tronson.

„Este rezultatul unei mobilizări exemplare și al colaborării echipelor de pe șantier pentru avansarea acestui proiect”, se menționează în comunicarea oficială, însoțită de o scurtă filmare a procesului de asfaltare.

Utilizarea tehnologiei avansate

Contactat pentru detalii, Beneamin Rus, proprietarul grupului Selina, a precizat că asfaltarea se desfășoară pe o lungime de aproximativ 2 kilometri, reprezentând aproape o zecime din tronson. Un aspect remarcabil al lucrărilor este utilizarea unui finisor special, capabil să acopere toate cele trei benzi simultan, ceea ce asigură o continuitate superioară a asfaltului.

„Există finisoare care aștern asfalt pe lățimi variate, iar al nostru poate acoperi până la 12 metri. Acest lucru garantează o impermeabilitate mai bună și reduce riscul crăpăturilor între benzi”, a explicat Beneamin Rus.

Stadiul lucrărilor

De la demararea lucrărilor în luna august, stadiul de execuție a atins aproape o treime din volumul total propus, cu un progres de 27%. Pe șantier, au fost deschise peste 20 de puncte de lucru, iar echipele lucrează neîntrerupt. „Se mișcă foarte, foarte bine”, a adăugat Rus.

Aprecieri din partea autorităților

Mobilizarea antreprenorului pe tronsonul dintre Chiribiș și Biharia a fost remarcată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care a preluat gestionarea proiectului de la CNAIR. „Constructorii se mișcă foarte, foarte bine și suntem extrem de mulțumiți de progresul lor”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNIR în luna septembrie.

Construirea tronsonului Chiribiș - Biharia

Pe traseul tronsonului Chiribiș - Biharia se vor realiza 18 poduri și pasaje, iar printre dotările prevăzute se numără un sistem integrat ITS (Intelligent Transport System). Acest sistem va include un sistem de informare dinamică (VMS), ce va utiliza panouri electronice pentru afișarea informațiilor destinate participanților la trafic. De asemenea, vor fi implementate sisteme de cântărire dinamică (WIM) pentru vehiculele în mișcare și un sistem de securitate (INFRA) care va permite monitorizarea infrastructurii prin camere de detecție a incidentelor rutiere, amplasate la intervale de 2 km. Un alt element important al tronsonului va fi sistemul SPEED, dedicat monitorizării și detectării vitezei de deplasare a autovehiculelor.

În județul Bihor, se desfășoară lucrări și pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, unde compania Erbașu a început șantierul în luna februarie a acestui an, având un termen de finalizare de 18 luni, corespunzător și pentru tronsonul Chiribiș - Biharia.